where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Hunting watches overseas
MeePokMan
Senior member
Posts: 2271
Joined: 10 Apr 2011 22:10

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by MeePokMan » 21 Sep 2011 10:40

sellwatch wrote:that time i went there, i booked a taxi as a tour guide. Then he drive us around in his toyota wish, drop us at the spot and drive off. When we are done, drop him a miss call and he will be back again.

Nice guy and no chop carrot but i forgot the price liao. Is count by per head one. If u want, i can share contact but must see his availability.
what is the market rate for booking a taxi as tour guide in taipei?

ok..pls give me his contact no if u have.

thanks and LUDD! :D
User avatar
sellwatch
Senior member
Posts: 2451
Joined: 10 Apr 2011 23:34

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by sellwatch » 21 Sep 2011 10:59

MeePokMan wrote:
sellwatch wrote:that time i went there, i booked a taxi as a tour guide. Then he drive us around in his toyota wish, drop us at the spot and drive off. When we are done, drop him a miss call and he will be back again.

Nice guy and no chop carrot but i forgot the price liao. Is count by per head one. If u want, i can share contact but must see his availability.
what is the market rate for booking a taxi as tour guide in taipei?

ok..pls give me his contact no if u have.

thanks and LUDD! :D
PM u, but the rates i forgot liao leh..
eawtan
Member
Posts: 506
Joined: 13 Jun 2011 08:43
Location: 1°21.86′N 103°57.17'E

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by eawtan » 21 Sep 2011 14:15

I just got back from Taipei last night .

Some of my observations ...
1. taipei airport (duty free) has omega, chopard, iwc, zenith .. u might want to check out the prices when u arrive
2. taipei 101 has all the major brands (jlc, patek, panerai , ap etc ... )
3. tissot/hamilton/mido are commonly seen amongst the smaller shops ....
I do NOT need another watch , I have enough watches ...
aiken74

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by aiken74 » 21 Sep 2011 14:20

eawtan wrote:I just got back from Taipei last night .

Some of my observations ...
1. taipei airport (duty free) has omega, chopard, iwc, zenith .. u might want to check out the prices when u arrive
2. taipei 101 has all the major brands (jlc, patek, panerai , ap etc ... )
3. tissot/hamilton/mido are commonly seen amongst the smaller shops ....
lol...all elite huan bo Seiko :?:
MeePokMan
Senior member
Posts: 2271
Joined: 10 Apr 2011 22:10

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by MeePokMan » 21 Sep 2011 14:31

aiken74 wrote:
eawtan wrote:I just got back from Taipei last night .

Some of my observations ...
1. taipei airport (duty free) has omega, chopard, iwc, zenith .. u might want to check out the prices when u arrive
2. taipei 101 has all the major brands (jlc, patek, panerai , ap etc ... )
3. tissot/hamilton/mido are commonly seen amongst the smaller shops ....
lol...all elite huan bo Seiko :?:
and No seiko vintage? :lol:
Astro2212

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by Astro2212 » 21 Sep 2011 15:17

Wah got mido i lik leh...:)
iV3RsOn

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by iV3RsOn » 21 Sep 2011 19:44

MeePokMan wrote:
sellwatch wrote:that time i went there, i booked a taxi as a tour guide. Then he drive us around in his toyota wish, drop us at the spot and drive off. When we are done, drop him a miss call and he will be back again.

Nice guy and no chop carrot but i forgot the price liao. Is count by per head one. If u want, i can share contact but must see his availability.
what is the market rate for booking a taxi as tour guide in taipei?

ok..pls give me his contact no if u have.

thanks and LUDD! :D
if u tour taipei area like those tourist attraction places no need to book cab de.... got mrt very convenient liao.... but, if u worry for ur kids all these, taking taxi maybe a better option....

take mrt got alot chio mm to see :!: :!: :!:
User avatar
lunarin79
CEO
Posts: 12957
Joined: 11 Apr 2011 00:20

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by lunarin79 » 22 Sep 2011 00:09

yeah, the mrt over there is easy to take.

u will be surprised at the commuters behaviour, all line up properly when the train approaches, unlike here in sillypore, all fugging stand & clusterfug at the door when the train approaces..
Seiko Club Gathering 2016
iV3RsOn

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by iV3RsOn » 22 Sep 2011 00:31

lunarin79 wrote:yeah, the mrt over there is easy to take.

u will be surprised at the commuters behaviour, all line up properly when the train approaches, unlike here in sillypore, all fugging stand & clusterfug at the door when the train approaces..
quote for truth!!!!
User avatar
roo7
IT Superman
Posts: 6866
Joined: 10 Apr 2011 22:05
Location: Singapore
Contact:

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by roo7 » 22 Sep 2011 08:29

iV3RsOn wrote:
lunarin79 wrote:yeah, the mrt over there is easy to take.

u will be surprised at the commuters behaviour, all line up properly when the train approaches, unlike here in sillypore, all fugging stand & clusterfug at the door when the train approaces..
quote for truth!!!!
Our station is so over crowded, if we really form 2 lines before the train door, it will lead all the way to the entry gates :lol: :lol:
Not as active.
blog: http://jiehong.org/
User avatar
lunarin79
CEO
Posts: 12957
Joined: 11 Apr 2011 00:20

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by lunarin79 » 22 Sep 2011 09:01

roo7 wrote:
Our station is so over crowded, if we really form 2 lines before the train door, it will lead all the way to the entry gates :lol: :lol:
haha, not true lor roo di di, some stations over there is like our CityHall

but they can still be very organised lor, i see liao oso wet :(
Seiko Club Gathering 2016
watchlooker

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by watchlooker » 22 Sep 2011 09:02

Taipei is easy to move around one..... if you are going to all those major attraction ones... difficult to find seiko one let alone vintage..... u must go off the beaten track..... a few shops still can be found but I lost it in my old hard drive.... :oops: :oops:

The time (2008) I went there, price is not so friendly compared to here... so my advice... forget about looking for seiko instead go for casio.... which I find is competitive to here.... and enjoy your ssrr there and dun forget to EAT!! :lol: :lol:
User avatar
lunarin79
CEO
Posts: 12957
Joined: 11 Apr 2011 00:20

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by lunarin79 » 22 Sep 2011 09:05

yup, i saw a Seiko Alpinist Quartz full lume GMT(my model) when I was there ard 6yrs ago from a shop, it was about $700sgd ;)

seikos are generally more pricier over there as wat other bros had mentioned but instead, go for g-shocks, they tend to have models which sillypore haven bring in yet or dun even have it. eg: vintage colour riseman, 2 yrs ago
Seiko Club Gathering 2016
sinner1974

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by sinner1974 » 22 Sep 2011 20:21

lunarin79 wrote:
roo7 wrote:
Our station is so over crowded, if we really form 2 lines before the train door, it will lead all the way to the entry gates :lol: :lol:
haha, not true lor roo di di, some stations over there is like our CityHall

but they can still be very organised lor, i see liao oso wet :(
+1

i guess it can never happen in sillypore..... :cry:
magna_strike

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by magna_strike » 22 Sep 2011 23:37

must go hot springs too! :lol:
User avatar
lunarin79
CEO
Posts: 12957
Joined: 11 Apr 2011 00:20

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by lunarin79 » 23 Sep 2011 08:47

magna_strike wrote:must go hot springs too! :lol:
haha yeah

must be those natural ones, not those man-made one :(
Seiko Club Gathering 2016
aiken74

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by aiken74 » 23 Sep 2011 09:17

lunarin79 wrote:
magna_strike wrote:must go hot springs too! :lol:
haha yeah

must be those natural ones, not those man-made one :(
Beituo hot spring... ;)

http://taiwanhotspring.net/eng/03_guide ... ull_id=152" onclick="window.open(this.href);return false;
MeePokMan
Senior member
Posts: 2271
Joined: 10 Apr 2011 22:10

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by MeePokMan » 23 Sep 2011 09:59

wah...THANK YOU GUYS!!!

actually i went to taipei once abt 10yrs + ago, came back i realised there were many interesting places/food which i did not go/eat. sibeh wasted :evil:

Appreciate the lobang and travel tips which u guys have shared wif me. KUM SIA.

will like to visit places i'd never been to..... like Shi Fen for the sky lantern, lol --> Jiu Fen --> Jin Guashi --> Golden waterfall --> Ying yang hai -->Keelung night market etc....and I will be back to my favorite place again, 淡水老街 to hoot the BBQ Squidy :lol:

agreed with bro iV3RsOn, many XMM to see in the MRT :lol:
MeePokMan
Senior member
Posts: 2271
Joined: 10 Apr 2011 22:10

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by MeePokMan » 23 Sep 2011 10:48

sellwatch wrote:
MeePokMan wrote:
what is the market rate for booking a taxi as tour guide in taipei?

ok..pls give me his contact no if u have.

thanks and LUDD! :D
PM u, but the rates i forgot liao leh..
I emailed Mr Meeky 2 days ago liao...he bo reply me.... :(
sinner1974

Re: where & what to hoot 1st talk later in Taipei?

Post by sinner1974 » 24 Sep 2011 09:43

bro let me know if u r keen on taipei itinerary :D
Post Reply